rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Friday, July 18, 2008

Tekno PI bermula...

Kuliah Teknologi dalam Pendidikan Islam telah bermula hari ini. Ustazah Salina Busrawi menggantikan Ustaz Noshashimi Saad. Beliau adalah guru PI di SMK Taman Dato' Harun, Petaling Jaya.

Pada hari ini Ustaz Hashimi juga turut hadir, walaupun beliau tidak boleh mengajar kerana terikat dengan peraturan cuti sabatikal, namun beliau bercakap agak banyak juga lagipun input beliau amat berguna. Meskipun Ustazah Salina menggantikan beliau, namun Ustaz Hashimi tetap memantau kelas yang amat penting kepada semua bakal guru Pendidikan Islam UM.

Cuma satu berita yang tidak begitu menggembirakan bagi SMPI tahun 3 yang ambil subjek ini semester ini, yang saya kesan dalam 5 orang beberapa hari lalu, anda wajib menggugurkan subjek Tekno PI kerana untuk semester ini hanya untuk tahun 4 sahaja. Itupun Ustaz 'consider' masih membuka kuota daripada 50 ke 60 kerana seramai 60 orang tahun 4 yang belum ambil. Oleh yang demikian, diminta jasa baik sesiapa tahun 3 yang mengambil subjek tekno Pi supaya gugurkan secepat mungkin, sebab... 10 orang lagi tahun 4 masih belum dapat daftar. Subjek Tekno PI dibuka pada setiap semester setakat ini. Hal ini kerana untuk setiap kelas dihadkan seramai 50 orang sahaja sedangkan setiap batch SMPI purata mencecah 150 orang dan semua sekali SMPI di APIUM seramai kurang lebih 650 org. Program paling ramai pelajar berbanding jabatan-jabatan lain. Itu sahaja setakat ini.

Makapi.

No comments: