rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Tuesday, November 30, 2010

Pelajar lalui ujian MEdSI tak perlu lagi INSAK

Tanjong Malim, 20 November - Pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris yang telah melalui ujian Malaysian Educators Selection Inventory (MEdSI) semasa temuduga kemasukan ke Upsi tidak lagi perlu melalui ujianInventori Sahsiah Keguruan (INSAK) bagi memenuhi syarat 'posting'.


Perkara tersebut telah dinyatakan oleh Timbalan Pendaftar Akademik Universiti Pendidikan Sultan Idris, En. Mohd Husyaini Hashim dalam satu majlis baru-baru ini. Beliau menyatakan bahawa perkara tersebut telah termaktub bagi pelajar generasi baru yang telah melalui ujian MEdSI bagi kemasukan ke institusi latihan pendidikan guru.

Dalam hal berkaitan, syarat baru tersebut disifatkan selaras dengan tarikh bermulanya ujian MEdSI yang melibatkan mahasiswa ambilan bermula Julai 2007/2008.

SUMBER:UPSIKINI

2 comments:

nourfadyl said...

Salam.
Untuk universiti lain mcm mana, kena ambil ujian Insak jg ke? (degree pendidikan univ lain)

my S.M.P.I said...

wsalam..klu ikut logik dan adilnya...kita semua amik ujian medsi termasuklah dr upsi..jd,septtnya kita juga x perlu lalui insak juga la nnt sprt upsi..tp apapun,kita kena confirmkan dgn pihak pgrusan universiti masing2 trlbih dhulu..mudah2an urusan dipermudahkan..ini hanya sekadar isu semasa shaja..